BUP-konferens om forskning och innovation för ett hållbart Baltikum

4 november 2019

Baltic University Programme, BUP, anordnar BUPSYMPOSIUM2020 med syfte att presentera och diskutera forskning inom hållbarhet.

Plats: Visby

Deadline för att lämna in ett abstract är den 15 januari 2020.

Konferensen består av tre delar:

1. 24 augusti 2020: Parallel BUP events
    Kostnadsfri för deltagare från medlemsuniversitet.
    Program
  2. 25–26 augusti 2020: BUP Research Forum – Research and Innovation for a Sustainable Batlic Sea Region
    Kostnadsfri för deltagare från medlemsuniversitet.
  3. 27–28 augusti 2020: World Symposium on Sustainable Development at Universities
    Avgift tillkommer men det går att ansöka om reducerad avgift.

www.bupsymposium2020.se/

Om Baltic University Programme (BUP)

BUP är ett nätverk bestående av över 200 lärosäten i Östersjöområdet. Programmet skapar och samordnar kurser på grundnivå och masternivå vid sina deltagande institutioner och sponsrar gemensamma forskningsprojekt med fokus på hållbar utveckling i regionen. Förutom kurser hålls årligen konferenser riktade till studenter respektive universitetslärare. BUP koordineras av Uppsala universitet.