Lärarhögskolan utlyser internationaliseringsmedel, 1:a utlysningen 2020

4 november 2019

Dessa internationaliseringsutlysningar riktar sig till lärare, forskare, doktorander och TA-personal som i sin tjänst vid Umeå universitet arbetar inom områden av relevans för utbildningsvetenskap och Lärarhögskolans verksamhet. Det finns även sökbara medel för studenter.

För 2020 utlyser Lärarhögskolan sammanlagt 1 150 000 kr för internationalisering och den större delen fördelas i denna utlysningsomgång. Lärarhögskolan kommer att prioritera ansökningar som avser samarbete med något av våra partneruniversitet.
Partneruniversiteten är: University of Sydney, La Trobe University, Stranmillis University College, University of Wisconsin-Whitewater och Universitetet i Tromsö.

Sista ansökningsdag är måndagen den 25 november 2019.

Mer infomation och webbformulär för anmälan hittar du nedan (klicka på respektive punkt).

Medel kan sökas för följande ändamål:

För anställda:

1. Ökad internationell publicering - konferensdeltagande, 1:a utlysningen 2020
  2. Ökad internationell publicering - översättning och språkgranskning, 1:a utlysningen 2020
  3. Anordnande av internationella konferenser/symposier inom utbildningsvetenskap, år 2020
  4. Internationalisering av forskarutbildningen, år 2020
  5. Forskarutbyte inom det utbildningsvetenskapliga området, 2020
  6. Internationalisering av grundutbildningen, 1:a utlysningen 2020
  7. Studieresa för studenter i Lärarhögskolans grundutbildningar 2020

För studenter:

8. Bidrag för utlandsstudier, 1:a utlysningen 2020

För mer information om utlysningarna, kontakta gärna: