Utlysning: Delta vid Nobelpristagarmöte på Lindau

17 september 2019

Möjlighet finns att träffa tidigare Nobelpristagare på ön Lindau i Bodensjön 28 juni - 3 juli 2020. Ansök senast 18 oktober 2019.

Varje sommar samlas tidigare Nobelpristagare på ön Lindau i Bodensjön för att träffa nästa generation av framstående forskare; 500–600 masterstudenter, doktorander och postdoktorer från hela världen. Kungliga Vetenskapsakademien, i samarbete med Ragnar Söderbergs stiftelse, ger nu möjlighet att ansöka om deltagande i 70th Lindau Nobel Laureate Meeting.

Årets utlysning vänder sig till masterstudenter, doktorander och postdoktorer inom fysik, kemi och medicin vid svenska lärosäten. Ansökan måste innehålla ett rekommendationsbrev från en etablerad forskare inom området. Sista ansökningsdag är 18 oktober 2019.

Ytterligare information finns tillgänglig i de bifogade filerna och på www.kva.se/lindau20

Kort info (på engelska)

Längre info (på engelska)

Redaktör: Ola Nilsson