Nominera Anders Jahres pris

16 november 2020

Oslo universitet inbjuder professorer vid medicinska fakulteter, att nominera pristagare av Anders Jahre's pris för medicinsk forskning 2021. Nominera senast 1 februari.

Den 4 november kommer två priser delas ut:

1. The Anders Jahre Medical Prize for outstanding scientific activity or results within Nordic medicine. Prissumman uppgår till 1 000 000 norska kronor.
  2. The Anders Jahre Medical Prize to young medical investigators within the Nordic countries. Den nominerade kandidaten måste vara yngre än 40 år den 15 juni 2021. Prissumman uppgår till 400 000 norska kronor.

Mer information: Anders Jahre's Awards for Medical Research

Frågor angående priset kan ställas till ordförande i priskommittén, Professor Anne Simonsen (anne.simonsen@medisin.uio.no)

Nomineringarna skickas till Ingunn Rode Grorud, (i.r.grorud@medisin.uio.no) senast 1 februari 2021.

Redaktör: Lena Åminne