Sök utvecklingsmedel för samverkan för att lösa samhällsutmaningar

19 maj 2020

Enheten för forskningsstöd och samverkan vid Umeå universitet utlyser utvecklingsmedel för samverkan.

Medlen syftar till att stimulera samverkan mellan Umeå universitets forskare och dess strategiska partners och innebär en möjlighet att pröva en samarbetsidé genom exempelvis en förstudie eller ett pilotprojekt med sikte på en ansökan till en annan, större utlysning inom ett års tid.

Strategiska partners vid Umeå universitet

Utlysning

Projekten ska ta sig an en konkret samhällsutmaning kopplat till covid-19 och FN:s globala hållbarhetsmål. Den huvudsökande ska vara anställd lärare eller forskare vid Umeå universitet och samarbeta med minst en strategisk partner till Umeå universitet.

Stödet uppgår till maximalt 85 000 kronor (inklusive OH-kostnader) och gäller endast huvudsökandes kostnader.

Mer information om utlysningen

Seminarium på webben

Mötesplats Social Innovation vid Umeå universitet arrangerar ett webbinarium den 1 juni på temat social innovation i teori och praktik. I samband med det kommer vi även att informera om utlysningen.

Anmäl deltagande

För mer information, kontakta gärna:

Martin Englund, Enheten för forskningsstöd och samverkan
E-post: martin.englund@umu.se