Utlysning Insamlingsstiftelsen 2021

5 mars 2021

Medicinska fakulteten utlyser medel ur Insamlingsstiftelsen för medicinsk forskning och övriga stiftelser inom fakulteten för 2021. Ansök senast 6 april.

Nytt för i år är att ansökan görs i Researchweb https://www.researchweb.org/is/umu som är det digitala verktyg vi framöver kommer använda för fakultetens utlysningar.

Eftersom detta är den första digitala utlysningen hoppas vi att allt kommer gå smidigt för sökande och granskare/beslutsfattare. Vi vill också be er om överseende om vi kommer ha vissa "barnsjukdomar" i samband med införandet. Efter de tester vi genomfört är vi trygga i den support som Minso ger sökande och vi tror att många sökande redan är bevandrade i Researchweb.

Insamlingsstiftelsen för medicinsk forskning

Medicinsk forskning, Hjärt- och kärlsjukdomar, Cancersjukdomar, Hjärt- och lungsjukdomar, Neurologisk forskning, Reumatologisk forskning, ALS, Astma- och allergi, Diabetessjukdomar, Thoraxkirurgi, Epilepsiforskning, Ögonforskning, Öron-näsa-hals, Infektionssjukdomar.

Anknutna stiftelser

Inga Britt och Jan Axel Bränholm, arbetsterapi,
Bernhard och Signe Bäckström, cancer ögonforskning, reumatologi,
Leila och Bertil Ehrengren, epilepsiforskning,
Erika och Rudolf Gustafsson, hjärt-/kärlsjukdomar,
PG och Ragnhild Lundgren, medicinsk forskning,
Vilhelmina och Oskar Pettersson, cancer, hjärt-/kärlsjukdomar,
Arne o Kerstin Sandström, reumatologi,
Karin och Harald Silvander, epilepsi,
Åke Wilton, c-vitaminforskning,
Nils Erik Holmsten, diabetes,
Ebba Andersson-Cedergren, blodforskning, cellmembraner, neurologi,
Bertil Cedergren, blodforskning,
Margareta Dannborg, medicinsk forskning

Ansökan

Ansökningsperioden för Insamlingsstiftelsen för medicinsk forskning och de där tillhörande övriga stiftelserna (enl ovan), är öppen from nu och fram till 2021-04-06 kl 16:00.

Efter detta datum och klockslag kommer ingen komplettering eller ansökan att kunna ske. Välkommen med din ansökan!

Redaktör: Lena Åminne