Utlysning: Sök resebidrag från Kempestiftelserna

23 juni 2021

Stiftelsen J C Kempes Minnes Akademiska fonder I och II vid Umeå universitet utlyser resebidrag för 2020-21. Senast den 6 september kan universitetets lärare, forskare och doktorander söka bidrag. På grund av covid-19 pandemin är det inte möjligt att resa inom arbetet före den 29 september. Medlen kan däremot, exempelvis användas för avgifter till digitala konferenser.

Ur Stiftelsen J C Kempes Minnes Akademiska fond (Kempe I) utdelas bidrag för att "tillgodose vetenskaplig forskning samt akademisk undervisning och därmed jämförlig utbildning även som allmänt kulturella ändamål som har samband med angivna verksamhetsgrenar".

Ur Stiftelsen J C Kempes Minnes Akademiska forskningsfond (Kempe II) utdelas bidrag för att "tillgodose vetenskaplig forskning samt akademisk undervisning och därmed jämförlig utbildning, häri inbegripet studieresor med vetenskapligt syfte samt deltagande i vetenskapliga konferenser, i båda fallen såväl inom som utom landet".

Behöriga att söka är samtlig undervisande och forskande personal samt forskarstuderande vid Umeå universitet. Utdelningstidpunkt bestäms av varje fakultetsnämnd.

Ansökan:

•ställs till fakultetsnämnden vars tillhörande diarienummer ska anges. Alla på teknisk-naturvetenskaplig fakultet ska använda FS 2.1.6-286-20
• ansökningsblankett samt bilagor (inklusive kort CV) skickas i ett sammanhållet PDF-dokument till medel@diarie.umu.se, ange ovan nämnda diarienummer i subject/ämnesraden
•utan bilagor kommer ansökan inte att behandlas
•ska vara registrator tillhanda senast den 6 september

Mer information om resebidraget och ansökningblankett:

Resebidrag från Kempestiftelsen

Har du frågor, kontakta gärna:

Robert Johansson, samordnare vid Kansliet för teknik och naturvetenskap
Fakulteten för teknik och naturvetenskap
robert.johansson@umu.se