Resebidrag ur Stiftelsen J C Kempes Minnes Akademiska fonder I och II

14 september 2021

Härmed ledigförklaras resebidrag för 2020-2021 på tillsammans 80 000 kr ur Stiftelsen J C Kempes Minnes Akademiska fonder I och II vid Humanistiska fakulteten.

Ansökan

• ställs till humanistiska fakultetsnämnden och med angivande av diarienummer Dnr FS 2.1.6-289-20.
  • skickas via e-brev till medel@diarie.umu.se, ange diarienr i subject/ämnesraden
  • ansökningsblankett samt bilagor (inklusive kort CV) skickas i ett sammanhållet PDF-dokument
  • ska vara registrator tillhanda senast 2021-10-01.

Bidraget får användas t.o.m. utgången av juni 2022.

Behöriga att söka är samtlig undervisande och forskande personal, inklusive forskarstuderande, vid humanistiska fakulteten, Umeå universitet.

Vissa bestämmelser beträffande medlens användning:

Ur Stiftelsen J C Kempes Minnes Akademiska fond (Kempe I) utdelas bidrag för att "tillgodose vetenskaplig forskning samt akademisk undervisning och därmed jämförlig utbildning ävensom allmänt kulturella ändamål som har samband med angivna verksamhetsgrenar".

Ur Stiftelsen J C Kempes Minnes Akademiska forskningsfond (Kempe II) utdelas bidrag för att "tillgodose vetenskaplig forskning samt akademisk undervisning och därmed jämförlig utbildning, häri inbegripet studieresor med vetenskapligt syfte samt deltagande i vetenskapliga konferenser, i båda fallen såväl inom som utom landet".

Förfrågningar om ansökan/utdelning ställs till Humanistiska fakultetens forskningssamordnare, Olle Sundström.

Blankett för ansökan

Redaktör: Per Melander