Utlysning från Cancer- och allergifonden

1 september 2021

Under 1-30 september 2021 kan cancer- och allergiforskare vid svenska institutioner ansöka om forskningsanslag från Cancer- och allergifonden.

Fondens ändamål är att främja vetenskaplig forskning om miljörelaterade cancer- och allergisjukdomar samt att ge stöd till dem som behöver det som mest; de svårt sjuka som fått sin ekonomi raserad av sjukdomen.

Samtliga forskningsansökningar som kommer in behandlas av Cancer- och allergifondens forskningskommitté som består av välrenommerade forskare från ett antal olika universitet. Forskningskommitténs arbete resulterar i ett förslag som presenteras för fondens styrelse som fattar beslut om anslag.

Mer information och handlingar för ansökan

Frågor och mer information

Emilie Bravo, verksamhetschef Cancer- och allergifonden
E-post: emilie@cancerochallergifonden.se