Utlysning: medel för framtagande av projektansökan inom Horizon Europe

11 januari 2022

Den Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten utlyser medel för finansiering av sammanhängande arbetstid för att koordinera en projektansökan om medel inom Horizon Europe.

Lönemedel för maximalt en månads arbete med projektansökan kan sökas som ett friköp från andra uppdrag. Medlen är riktade till forskare som ska vara koordinatorer för större projekt.

Sökande ska vara tillsvidareanställd på Teknisk-naturvetenskaplig fakultet vid Umeå universitet, alternativt ha en tidsbegränsad anställning som biträdande lektor eller forskarassistent vid samma fakultet.

Löpande ansökan. Beslut kan förväntas inom en månad från det att ansökan lämnats in.

Ansökan ställs till dekanen och skickas till forskningshandläggare, robert.johansson@umu.se

Mer information och instruktioner om ansökningsförfarande