Lärarhögskolan utlyser internationaliseringsmedel, 1:a utlysningen 2023

4 november 2022

Dessa internationaliseringsutlysningar riktar sig till lärare, forskare, doktorander och TA-personal som i sin tjänst vid Umeå universitet arbetar inom områden av relevans för utbildningsvetenskap och Lärarhögskolans verksamhet. Det finns även sökbara medel för studenter.

För 2023 utlyser Lärarhögskolan sammanlagt 1 650 000 kr för internationalisering och den större delen fördelas i denna utlysningsomgång. Lärarhögskolan kommer att prioritera ansökningar som avser samarbete med något av våra partneruniversitet.

Partneruniversiteten är: University of Sydney, La Trobe University, University of Wisconsin-Whitewater och Universitetet i Tromsö.

Sista ansökningsdag är fredagen den 25 november 2022.

Länkarna nedan leder till Forms digitala formulär som kommer fråga om din identitet. Då ska du välja UMU-ID@ad.umu.se vilket omdirigerar dig till www.umu.se där du loggar in som vanligt. Sedan omdirigeras du tillbaka till formuläret i Office365 där du sedan kan fylla i din ansökan och skicka in den.

Medel kan sökas för följande ändamål:

För anställda
1. Ökad internationell publicering - konferensdeltagande, 1:a utlysningen 2023
2. Ökad internationell publicering - översättning och språkgranskning, 1:a utlysningen 2023
3. Anordnande av internationella konferenser/symposier inom utbildningsvetenskap, år 2023
4. Internationalisering av forskarutbildningen, år 2023
5. Forskarutbyte inom det utbildningsvetenskapliga området, 2023
6. Internationalisering av grundutbildningen, 1:a utlysningen 2023
7. Studieresa för studenter i Lärarhögskolans grundutbildningar 2023

För studenter
8. Bidrag för utlandsstudier, 1:a utlysningen 2023

För mer information om utlysningarna, kontakta gärna: