Sök resebidrag till forsknings- och innovationsvecka i Sydafrika

9 november 2022

Nu utlyser universitetet ett begränsat antal platser och resebidrag för forskares deltagande i SASUFs kommande forsknings- och innovationsvecka i Sydafrika 27–31 mars 2023.

Umeå universitet bjuder in forskare att ansöka om resebidrag för att delta i SASUF Research and Innovation week i Sydafrika, 27-31 mars 2023.

Forskare på alla nivåer är välkomna att ansöka, från doktorand till professor. Den som vill delta behöver ta fram ett förslag till bidrag till programmet. Det kan vara ett seminarium eller en workshop med partners i Sydafrika, eller ett bidrag till posterutställningen. Innehållet ska bidra till något av FN:s 17 globala hållbarhetsmål.

Forsknings- och innovationsveckans program kommer dels innehålla satellitevent på olika platser runt om i Sydafrika, dels vetenskapliga workshops och postersessioner under Sustainability Forum i Kapstaden. Deltagarna kan presentera sin forskning, ta del av framgångsrika exempel på samarbetsprojekt och diskutera och utforma projektidéer.

Anmälan och resebidrag
Utvalda forskare kan få upp till 28 000 SEK (inklusive omkostnader) som resebidrag för deltagande i veckan. Urvalet kommer att baseras på ett antal kriterier, bland annat de sökandes bidrag till Research and Innovation week samt ambitionerna för samarbete med partners i Sydafrika. Balans mellan tematiska områden, senioritet och kön kommer att beaktas i urvalsprocessen.
Det är också möjligt att anmäla intresse om att delta i Research and Innovation week med egen finansiering (helt eller delvis).

De personer som ingår i delegationen från Umeå universitet förväntas delta under hela veckan. Studiebesök eller andra relevanta aktiviteter i Sydafrika i samband med veckan uppmuntras.

Använd detta formulär för att anmäla intresse till Umeå universitet om att delta i SASUF Research and Innovation week och söka resebidrag.
Sista dag att göra detta är 19 december kl.12. OBS! Uppdaterat datum.

För att söka resestipendiet behöver du ett godkännande från prefekt eller motsvarande. Använd detta dokument för detta ändamål. Skicka in dokumentet underskrivet till Jessica Bergström Grahn, International Office via internpost eller e-post.

Observera att förslag på bidrag till programmet i Sydafrika (workshop, session, satellitevent eller poster session) skickas till SASUF senast 8 januari 2023. Mer information om hur du kan bidra till innehållet under SASUF Research and Innovation Week finns via länkarna nedan.

SASUF Research and Innovation Week 2023

Organise a satellite event

Host a workshop/session during the Sustainability Forum

Participate in a poster session

Viktiga deadlines
19 december kl.12: Umeå universitets intresseanmälan och resebidrag
8 januari: Ansökan till SASUF om att ordna satellitevent, workshop eller postersession under R&I-veckan
21 januari (senast): Besked/beslut om tilldelning medel samt plats till R&I-veckan

SASUF 2030 Umeå universitet (Aurora)

Frågor? Vänligen kontakta jessica.bergstrom.grahn@umu.se, projektledare på International Office för SASUF 2030

Intresseanmälan och resebidrag

Sista dag för att anmäla ditt intresse är 19 december kl. 12. OBS! Uppdaterat datum.

Fyll i detta formulär för att anmäla intresse