Sök stöd för att skriva en EU-ansökan!

28 november 2022

Stiftelsen för Strategisk Forskning (SSF) erbjuder nära 8 miljoner kronor till hjälp för forskare vid svenska universitet och forskningsinstitut att söka EU-bidrag som projektkoordinator.

Målet med utlysningen är att främja internationalisering av svensk forskning genom att stimulera ökat svenskt deltagande i HEU Pillar 2 Global Challenges & European Industrial Competitiveness. HEU-projekten ska vara av strategisk relevans för Sverige, det vill säga gynna Sveriges framtida konkurrenskraft.

Utlysningen riktar sig till forskare inom naturvetenskap, teknik eller medicin vid svenska universitet eller forskningsinstitut som ansöker om rollen som projektkoordinator till HEU Pelare 2 projekt under 2023-2024.

Utvalda projekt kommer maximalt att erhålla ett SSF-bidrag på 500 000 kr (inkl.omkostnader). Bidragen ska uteslutande användas för att täcka kostnader för löner, resor och konsulter i direkt anslutning till upprättande av en HEU-ansökan

Sista ansökningsdag är 1 mars 2023 kl. 14.00

Mer information om utlysningen

För ytterligare information kontakta:

Jonas Bjarne
Forskningssekreterare