Nya utlysningar från Barncancerfonden i juni

2 juni 2023

I mitten av juni öppnar Barncancerfonden ett flertal utlysningar. Däribland en ny strategisk satsning på forskningsprogram inom barnonkologi, med fokus på toxicitet och sena komplikationer. Deadline för samtliga är i september.

Barncancerfonden strävar efter att alla som drabbas av barncancer ska leva – inte bara överleva. Forskningen som fonden stödjer kan delas in i fem huvudområden: klinisk patientnära forskning; epidemiologisk forskning; biologisk forskning; vårdforskning och psykosocial forskning, samt forskning om medicinsk teknik.

Nu flaggar de för att följande utlysningar kommer att öppna i mitten av juni:

• Medicinsk teknik, Kliniska projektanslag för barncancerforskning, Projektanslag för barncancerforskning, Toxicitet och sena komplikationer.
    Sista ansökningsdag: 8 september.
  • Barncancerfondens utlysningar av resor, symposier, forskarutbildningskurser, metodikstudier/kurs samt gästföreläsare.
    Sista ansökningsdag: 15 september.
  • Medfinansiering av EU-projekt, Planeringsanslag.
    Sista ansökningsdag: 22 september.

Håll utkik och läs mer på Barncancerfondens utlysningssida

Redaktör: Lena Holmberg