Fakultetens årliga utlysning Strategisk forskningsresurs

19 mars 2024

Medicinska fakulteten utlyser medel för Strategisk forskningsresurs och Strategisk forskningsresurs för vetenskapligt unga forskare.

Resursen är öppen och kan användas till finansiering av doktorander, postdoktorer, andra anställningar, infrastruktur, driftsmedel eller egen lön. Behörighetskriterier samt instruktioner till ansökan finns detaljerade i utlysningstexter.

Strategisk forskningsresurs, B1 VR-kriterier (för åren 2025–2027) – treårig forskningsresurs på 800 tkr/år. Utlysningstext.

Strategisk forskningsresurs, B2 FORTE/FORMAS kriterier (för åren 2025–2027) – treårig forskningsresurs på 800 tkr/år. Utlysningstext.

Strategisk forskningsresurs för vetenskapligt unga forskare, B1 VR-kriterier (för åren 2025–2026) – tvååriga forskningsresurser på 800 tkr/år. Utlysningstext.

Strategisk forskningsresurs för vetenskapligt unga forskare B2 FORTE/FORMAS kriterier (för åren 2025–2026) – tvååriga forskningsresurser på 800 tkr/år. Utlysningstext.

Bedömningskriterier för B1

Bedömningskriterier för B2

Ansökan görs via ansökningsportalen Researchweb, https://researchweb.org/is/umu
Sista ansökningsdatum är 30 maj, 2024. Ansökningsformuläret stängs kl. 14.00.

Kontakta Kansliet för medicin med eventuella frågor via: research.med@umu.se