Få stöd i arbetet med utbildning – följ Handbok för utbildningsfrågor

28 mars 2017

Handbok för utbildningsfrågor är en ny samarbetsyta som ger stöd i arbetet med förberedelser, genomförande och efterarbete när det gäller utbildning på grund- och avancerad nivå. Den innehåller information om studieadministrativa system, regelverk, nyheter och förändringar och vem du kan kontakta för att få stöd och hjälp.

Från 1 april finns samarbetsytan tillgänglig för alla anställda (logga in med Umu-id). Handboken kommer att nås i menyn på Aurora under Utbildning och forskning/Stöd för utbildning, och blir då även tillgänglig bland övriga samarbetsytor i Aurora. Gå till Handbok för utbildningsfrågor och klicka på "Följ", så får du aviseringar när information läggs ut på ytan.

De berörda webbsidor som hittills funnits på Aurora-webben under Utbildning och forskning/Stöd till utbildning, samt under Stöd och service/Fördjupningar/Utbildningsadministration, försvinner vid samma tillfälle och återfinns därefter i Handbok för utbildningsfrågor. Tänk på att uppdatera eventuella genvägar och länkar som du gjort till dessa sidor.

Bakgrunden till att Handboken kom till är att studentkårerna lyfte fram situationer i Studentfallskrivelsen 2013 då studenter fått problem för att universitetets lokala regler inte efterföljts tillräckligt. Universitetets vidare arbete med frågan ledde till att en arbetsgrupp, bestående av representanter från studentkårerna, fakulteterna och förvaltningen, tog fram utvecklingsförslag både för Regelverket på webben och stödet kring utbildningsfrågor på Aurora. För att förbättra stödet kring utbildningsfrågor lanseras nu samarbetsytan Handbok för utbildningsfrågor.

Kontaktperson:
Malin Larsson, Planeringsenheten