Susanne Fahlgren byter fakultet mot förvaltning

1 oktober 2019

Den 10 september klev Susanne Fahlgren in som ny enhetschef på Planeringsenheten. Utmaningen blir att prioritera rätt och säkerställa kvalitet med minsta möjliga krångel, anser hon.

Susanne Fahlgren har lång erfarenhet som chef och ledare inom offentlig sektor och var senast kanslichef på Medicinska fakulteten sedan 2015. Med sin erfarenhet av bland annat strategisk planering, transportpolitik, samhällsplanering och miljöfrågor i bagaget har hon mycket att erbjuda när hon nu intar rollen som enhetschef på Planeringsenheten.

Susanne Fahlgren, enhetschef vid Planeringsenheten.

Foto:

– Jag sökte mig till Planeringsenheten för chansen att utreda frågor på den nationella arenan. Det viktigaste för mig och alla duktiga medarbetare på enheten är att stötta ledningen och verksamheten med underlag med hög kvalitet. Utmaningarna är att kunna prioritera mellan arbetsuppgifter och utveckla och förtydliga arbetssätt som säkerställer kvalitet utan att "krångla till det", säger Susanne Fahlgren.

Redaktör: Anna Lawrence