Lika villkorspris vid Medicinska fakulteten

14 mars 2019

Syftet med priset är att uppmuntra medarbetare och studenter vid fakulteten att verka för lika villkor. Priset kan delas ut till en enskild person eller grupp anställda/studenter vid fakulteten. Nominera senast 28 april.

Pristagaren/-na ska ha gjort en väldokumenterad och framstående insats för främjandet av lika villkor inom fakulteten/universitetet. Exempel på sådana insatser är:

• sprida kunskap om lika villkorsfrågor
  • utöva ett ledarskap som främjar lika villkor
  • insatser som motverkar diskriminering
  • tillämpa normkritisk undervisning
  • insatser som främjar jämställdhet mellan könen
  • insatser som främjar rekrytering på lika villkor
  • insatser som främjar breddat deltagande i undervisningen

Alla anställda och studenter vid fakulteten kan nominera pristagare. Beslut om vem/vilka som tilldelas priset fattas av en bedömningskommitté bestående av ordförande i fakultetens Kommitté för lika villkor, en lärarrepresentant utsedd av Kommittén för lika villkor, studeranderepresentant från Medicinska studentkåren samt fakultetens handläggare för lika villkor.

Prissumma: 10 000 kronor.

Använd formuläret för att lämna en nominering till priset, senast 2019-04-28.

För Kommittén för lika villkor
Marie Bixo