Nya satsningar inom Universitetsförvaltningen under 2019

4 april 2019

Efter genomgång av enheternas bokslut har universitetsdirektören även i år fattat beslut om indrag av myndighetskapital från enheter med överskott inom anslagsverksamheten, för att möjliggöra omfördelningar och satsningar från central nivå.

Universitetsdirektören har efter dialoger med alla enheter fattat beslut om att fördela medel från Universitetsförvaltningens myndighetskapital till följande projekt:

 

Enhet Beviljat belopp, tkr Område
International Office 180 Nytt systemstöd för alumner bosatta utanför Sverige
  100 Förstudie för systemstöd för hantering avgiftsstudenter
Studentcentrum 750 Analys och aktiviteter för att förebygga ohälsa bland studenter
Kommunikationsenheten 500 Gemensam kommunikatörsresurs för förvaltningen
Planeringsenheten 600 Ny tjänst enhetschef Planeringsenheten
  200 Nytt enkätverktyg
Enheten för externa relationer 500 Förstärkning av Grants Office
Universitetsservice 450 En halvtidsresurs för hantering av avtalsägarskap
  300 Utredning av hur framtidens logistik ska lösas på campus
  400 Arbetsmiljö- och hälsosatsningar
Lokalförsörjningsenheten 900 Förstärkning inom området lokalplanering
  375 Utredning av behovet av central resurs för hantering av bostadsuthyrning
  400 Verktyg för genomförande av riskanalyser
  100 Upphandling av ny kartapplikation
  200 Utredning av alternativ för Umu-kortet
  100 Inventering av säkerhetsskydd inför nya lagkrav
Universitetsledningens kansli 150 Nytt register för personuppgiftsbehandlingar
Personalenheten 700 Nytt systemstöd för hantering av anmälningar om arbetsskador och tillbud
Ekonomienheten 300 Arkivering av ekonomidata från Raindance
  400 Införande av webbetalningar av avgifter för utländska studenter
  200 Webbetalningar andra kunder
IT   Diverse satsningar som görs enligt särskild prioriteringslista

Ett antal satsningar som beviljats för 2018 överförs till 2019:

Enhet Beviljat belopp, tkr Område
Universitetsledningens kansli 760 Avtalscontroller samt förstärkning av upphandlingen i samband med tjänstledighet
IT 333 Avskrivningar IT-säkerhetsinvesteringar
  450 Nytt systemstöd för hantering av internationella studentutbyten
Personalenheten 750 Förstärkning i samband med HR-översynen
  500 Samordning av förvaltningens utbildningsutbud
  30 Nyfiken på ledarskap
Lokalförsörjningsenheten 750 Förstärkning av inredningsplanering
  400 Projekt för att utreda hantering av bostadsuthyrning
  150 Hantering av fastighetsförvaltning på konstnärligt campus
  277 Konsult lokalplanering/utredningsstöd
Universitetsservice 200 Kompensation för GEM-kostnader i samband med avveckling av inköpssamordning
Kommunikationsenheten 300 Vidareutveckling av ny monter
  100 Ny registerlösning för hantering av akademiska högtider
  500 Genomgång av innehåll på externwebben
International Office 600 Projektledare för införande av nytt systemstöd för hantering av internationella studentutbyten

Redaktör: Inger Duchek

Logga in för att kommentera och läsa kommentarer.