Nominera till Samhällsvetenskapliga fakultetens pedagogiska pris 2023

15 december 2022

Skicka nomineringar till Nils Eriksson senast 27 januari 2023.

Samhällsvetenskapliga fakulteten delar årligen ut ett pedagogiskt pris i syfte att uppmärksamma lärare som gör goda pedagogiska insatser i utbildningen. Alla lärare med läraranställning kan nomineras. Prissumman är 30 000 kr (brutto).

Fakulteten har ett omfattande utbildningsuppdrag och det är viktigt att visa hur betydelsefullt det är med engagerade lärare. Priset är ett erkännande för och en uppmuntran till fortsatt engagemang för utveckling av våra utbildningar.

Samhällsvetenskapliga fakulteten vill med 2023 års pris uppmärksamma en enskild lärare eller ett lärarlag som framgångsrikt arbetar med utvärdering för lärande och kvalitetsutveckling i enlighet med Umeå universitets kvalitetssystem för utbildning .

Institutioner och enheter med utbildningsuppdrag inom den samhällsvetenskapliga fakulteten inbjuds att nominera pristagare. Nomineringstexten får omfatta max två A4-sidor. Jämställdhet kommer att beaktas i bedömningen av nomineringarna.

Beredning av inkomna nomineringar görs av en arbetsgrupp utsedd av den samhällsvetenskapliga fakultetens utbildningskommitté. Nomineringen insänds av prefekt/föreståndare till utbildningsledare Nils Eriksson, nils.eriksson@umu.se, senast 27 januari 2023. Rubricera förslaget "Förslag på pedagogisk pristagare vid Samhällsvetenskapliga fakulteten 2023". Eventuella frågor besvaras av Nils Eriksson.

Pristagare mottar priset under Umeå universitets vårpromotion 13 maj 2023. Därutöver kommer samtliga nominerade att inbjudas till ett symposium för att kollegialt dela med sig av erfarenheter av och goda exempel på utvärderingspraktiker för lärande och kvalitetsutveckling.

Redaktör: Elin Andersson