Maria Hanell planeringschef och ny enhetschef på Planeringsenheten

12 augusti 2022

17 augusti börjar Maria Hanell som planeringschef och ny enhetschef för Planeringsenheten. Maria har tidigare erfarenhet från universitet, men har senaste åren arbetat som enhetschef vid Länsstyrelsen i Västerbotten.

Maria Hanell, planeringschef och enhetschef Planeringsenheten

Foto: Privat

Det är ett välbekant namn för många medarbetare när Maria Hanell återvänder till Umeå universitet till uppdraget som enhetschef för Planeringsenheten.

- Universitetet är en spännande och intressant plats med forskning i framkant och möjligheten att utbilda för framtidens medborgare, säger Maria Hanell. Det ska bli jätteroligt att komma tillbaka till min gamla arbetsplats men i en helt ny roll.

De senaste sex åren har Maria varit enhetschef för området Verksamhetsstöd vid Länsstyrelsen i Västerbotten med verksamhetsansvar för allt från övergripande styrnings- och planeringsfrågor till juridik och säkerhetsfrågor. Vid Umeå universitet har Maria arbetat som administrativ chef vid Universitetsbiblioteket och innan dess controller vid Planeringsenheten.

Redaktör: Anja Axelsson