Rektor utser särskild rådgivare för att fortsätta driva samarbetet AcrossEU

30 september 2022

Professor Heidi Hansson kommer utses till rektors rådgivare med ansvar att leda och samordna det fortsatta arbetet med Across-EU under perioden 1 januari - 30 juni 2023.

Umeå universitets förutsättningar att skapa nätverk och samarbeten inom EU är en prioriterad fråga. Nätverket Across-EU är en allians mellan flera olika europeiska universitet som har ansökt om medel via European Universities Initaitive (EUI). Arbetet med att utveckla samarbetet kommer fortgå under 2023.

Professor Heidi Hansson har inom uppdraget som vicerektor för utbildning på grundnivå och avancerade nivå drivit frågan. När hennes förordnande går ut den sista december 2022 har rektor för avsikt att utse Heidi Hansson till rektors särskilda rådgivare med ansvar för att leda och samordna det fortsatta arbetet inom ramen för AcrossEU.

Uppdraget är under perioden 1 januari – 30 juni 2023.

Redaktör: Anja Axelsson