Utbytesavtal med MacEwan University

1 juni 2023

Rektor har beslutat att förlänga Umeå universitets utbytesavtal med MacEwan University, Kanada, och ingå utbytesavtal och Memorandum of Understanding.

Utbytesavtalet med MacEwan University (tidigare Grant MacEwan University) i Edmonton, Kanada, tecknades 2012 och sedan dess har 22 Umeåstudenter varit på utbyte vid MacEwan University och 15 studenter från MacEwan University kommit till Umeå universitet på utbyte. Balansen i utbytet är kanske något skev, men kanadensiska partneruniversitet är oftast inte så stränga med balansen. Kanada var ett av de länder som stängde ner allt studentutbyte under pandemin, men sedan 2022 har studentutbytet börjat komma i gång igen.

Om du vill se beslutet i sin helhet vänd dig till Registrator Umeå universitet (registrator@umu.se) ange diarienummer FS 3.5.1-955-23.

Redaktör: Sara Rambe