Internationaliseringsmedel vt 2020

10 februari 2020

Internationaliseringsstrategiska kommittén utlyser medel kring internationalisering. Ansök senast 31 mars.

Utlysnigen syftar till att främja internationalisering. Medel utlyses inom fem spår.

I. Utlandsvistelse under doktorandtiden. Max 25 000 kr beviljas.

II. Förbered en postdoktoral vistelse utomlands. Max 15 000 kr beviljas.

III. Utlandsvistelse vid postdoktoral meritering. Max 25 000 kr beviljas.

IV. Utveckling av kurser/moment på engelska. Max 60 000 kr beviljas.

V. Förberedelse för lärar- och studentmobilitet. Max 25 000 kr beviljas.

Ansökan skickas till medel@diarie.umu.se, med utlysningens diarienummer (FS 2.1.6-2381-19) i ämnesraden.

Ansökan skrivs på engelska, max 1 A4-sida samt en sida CV (Georgia font 10). Ange utlysningens diarienummer, vilket spår i utlysningen det gäller (I-V), den sökandes namn och personnummer, avdelning/institution, tidpunkt för disputation (I-III), mejl och mobil, utländskt lärosäte och dess kontaktperson (ej krav för IV).

Mer detaljer kring utlysning, behörigheter och instruktioner avseende ansökan mm finns i detta dokument.

Kontakt
Frågor kring utlysningen eller andra funderingar som gäller internationalisering, kan ställas till int.med@umu.se.

Redaktör: Wasif Ali