Nomineringsprocess för ansökningar till MMW och MAW

13 september 2021

Båda stiftelserna stödjer projekt av hög vetenskaplig potential och kräver att ansökningarna ska vara prioriterade av rektor (eller den som rektor utser i sitt ställe, i detta fall dekan vid berörd fakultet), samt att den sökande fyllt i projektbudget enligt mall från respektive stiftelse.

I bifogade dokument nedan finns information och ansökningsformulär för den interna ansökningsprocessen till Wallenbergstiftelserna (MMW och MAW).

Där finns också en beskrivning av hur processen ser ut centralt vid universitetet. Information och blanketter finns både på svenska och engelska.

Deadline för den interna föransökan, inklusive ett intyg från prefekt om att institutionen stöder ansökan, är den 15 november och skickas till Olle Sundström, forskningsamordnare, Kansliet för humaniora.

Processen inom Humanistisk fakultet ser ut som följer:

• 15 november: Deadline för interna föransökningar vid Humfak.
  • 3 december: Ansökningar behandlas vid fakultetens forskningsstrategiska kommitté efter beredning.
  • 6 december: Dekan beslutar vilka projekt som får gå vidare i ansökningsprocessen.

Nomineringsprocessen för ansökningar MMW och MAW
Riktlinjer MMW