Sök medel från Stiftelsen Clas Groschinskys Minnesfond

25 november 2022

Stiftelsen erbjuder forskningsanslag och verksamhetsbidrag till forskare inom medicin, forskare inom social- och beteendevetenskap, samt till social verksamhet rörande barns välbefinnande. Ansök senast 31 januari 2023.

För dig som forskar inom medicin

Du kan söka forskningsanslag om högst 300 000 kronor inom:

• Infektioner
  • Immunterapi mot cancer
  • Cancer i bukspottkörteln
  • Autoimmuna endokrina sjukdomar

Stödet riktas till dig som, efter disputation och postdoktoral eller klinisk vidareutbildning, är i färd med att bygga upp ett eget projekt och en egen forskargrupp.

För dig inom beteendevetenskaplig och social forskning

Stöd på max 300 000 kronor ges till projekt av både teoretisk och tillämpad karaktär rörande barns välbefinnande och psykiska hälsa i relation till hemmiljö och pedagogisk verksamhet i (för)skola.

Du kan söka både som doktorand och som disputerad forskare. För doktorander kan också stipendier om högst 100 000 kronor komma i fråga.

För social verksamhet

Här ges stöd på högst 100 000 kronor inom fältet som rör barns välbefinnande och psykiska hälsa i relation till hemmiljö, liksom pedagogisk verksamhet i (för)skola och socialt arbete som stödjer barn med speciella behov inom dessa områden.

Medel kan sökas av ideella organisationer och av ideella organisationer i samarbete med relevanta samhälleliga verksamheter.

Vill du söka?

Du kan hitta all information, ansökningsblanketter och villkor för anslag/stipendier på stiftelsens webbplats:

www.groschinsky.org

Ansökningshandlingarna ska vara stiftelsen tillhanda senast 31 januari 2023.

Redaktör: Lena Holmberg