Lärarhögskolan utlyser internationaliseringsmedel, 2:a utlysningen 2022

11 mars 2022

Dessa internationaliseringsutlysningar riktar sig till lärare, forskare, doktorander och TA-personal som i sin tjänst vid Umeå universitet arbetar inom områden av relevans för utbildningsvetenskap och Lärarhögskolans verksamhet. Det finns även sökbara medel för studenter.

För 2022 utlyser Lärarhögskolan sammanlagt 1 150 000 kr för internationalisering och av dessa fördelas 468 000 kr i denna andra utlysningsomgång på nedanstående fem områden. Lärarhögskolan kommer att prioritera ansökningar som avser samarbete med något av våra partneruniversitet.

Partneruniversiteten är: University of Sydney, La Trobe University, University of Wisconsin-Whitewater och Universitetet i Tromsö.

Sista ansökningsdag är torsdagen den 31 mars 2022.

Länkarna nedan leder till Microsofts formulär som kommer fråga om din identitet. Då ska du välja UMU-ID@ad.umu.se vilket omdirigerar dig till www.umu.se där du loggar in som vanligt. Sedan omdirigeras du tillbaka till formuläret där du sedan kan fylla i din ansökan och skicka in den.

Medel kan sökas för följande ändamål:

För anställda:

1. Ökad internationell publicering - konferensdeltagande, 2:a utlysningen 2022
  2. Ökad internationell publicering - översättning och språkgranskning, 2:a utlysningen 2022
  3. Internationalisering av grundutbildningen, 2:a utlysningen 2022
  4. Internationalisering av forskarutbildningen, 2:a utlysningen 2022

För studenter

5. Bidrag för utlandsstudier, 2:a utlysningen 2022

För mer information om utlysningarna, kontakta gärna:
Ahmad Hussein, internationaliserings- och forskningsfrågor vid Lärarhögskolan
E-post: ahmad.hussein@umu.se