Ansök om pedagogisk meritering

12 augusti 2015

I den första ordinarie utlysningen av universitetets pedagogiska meriteringsmodell utsågs totalt 41 sökande till meriterade eller excellenta lärare. Nu har den andra ansökningsomgången öppnat – fram till den 23 oktober går det att söka om inplacering i modellen.

Vid pilotomgången av den pedagogiska meriteringsmodellen 2013 utsågs nio sökande till meriterade eller excellenta lärare. Vid den första ordinarie utlysningen tidigare i år utsågs 18 excellenta och 23 meriterade lärare. Nu är det dags för nästa utlysningsomgång – mellan den 25 juni och 23 oktober går det att skicka in en ansökan om att bli utsedd till pedagogiskt meriterad lärare.

Behörighet
Behöriga att söka är anställda lärare vid Umeå universitet som har minst fem års undervisningserfarenhet, motsvarande minst två års heltidsundervisning, samt högskolepedagogisk utbildning/kompetens utöver vad som krävs för anställning som lärare vid Umeå universitet. Denna behörighet ska styrkas i yttrande från prefekt.

Ansökan
Ansökan görs via e-rekryteringssystemet och ska vara registrerad senast den 23 oktober 2015.

Mer information om modellen och hur du ansöker