Inbjudan att nominera kandidater till Balzanpriset 2016

26 januari 2016

Umeå universitet har fått en inbjudan att nominera kandidater till 2016 års Balzanpris inom fyra kategorier. Nomineringar senast senast tisdag 1 mars.

Umeå universitet har fått en inbjudan att nominera kandidater till 2016 års Balzanpris inom följande kategorier:

• Comparative Literature
  • International Relations: History and Theory
  • Molecular and Cellular Neuroscience, including neurodegenerative and developmental aspects
  • Applied Photonics

Nomineringen är frivillig och det är möjligt att nominera fler än en kandidat inom varje kategori.

För att nomineringen för dessa kandidater ska vara giltig måste vissa villkor uppfyllas. Villkoren beskrivs i inbjudan.

Inbjudan från Balzan med mer information om nomineringen.

Mer info finns även på deras webb.

Vänligen inkom med förslag till mig, om ni valt att nominera någon kandidat, elektroniskt senast tisdag 1 mars. Därefter sammanställer vi förslagen och skickar dem till Balzan priskommitté.

/Kristoffer Lindell, PhD, research analyst
Planeringsenheten