Medverka i årets medarbetarundersökning 24/11–14/12

18 november 2014

Den 24 november får alla medarbetare vid Umeå universitet ett mejl från Quicksearch med en länk till årets medarbetarenkät. Enkäten, som består av frågor om arbetssituation och arbetsmiljö, tar cirka 20 minuter att besvara och finns på nätet den 24 november – 14 december.

– Syftet är att få ett underlag för förbättringsarbete i all verksamhet. Målet är att alla medarbetare efter en tid ska kunna se konkreta förbättringar i sin arbetsmiljö, säger Anders Sjöström, projektsamordnare.

Vad händer sen?
Resultaten av Medarbetarundersökning 2014 presenteras i början av februari 2015. Därefter ska resultaten analyseras och åtgärder planeras för institutioner och enheter. En handlingsplan upprättas sedan av ansvarig chef i dialog och samverkan med medarbetare. Denna handlingsplan ska ingå i den verksamhetsplan (VP) som institutioner och enheter förväntas lämna in i november 2015. Verksamhetsplanen ska förankras på arbetsplatsträffar och i Lokala samverkansgrupper (LSG).

Mer information om Medarbetarundersökning 2014

Frågor? Kontakta: