Bra svarsfrekvens i årets medarbetarundersökning

16 december 2014

Den första delen av Medarbetarundersökning 2014 – datainsamlingen – är nu avslutad. Drygt tre av fyra – eller 77 procent – av universitetets medarbetare har besvarat årets enkät. I början av februari presenteras resultaten för prefekter och enhetschefer.

– Det är en bra svarsfrekvens – för tre år sedan var motsvarande siffra 73 procent, säger personalchef Yvonne Andersson, som vill rikta ett stort tack till alla chefer för deras engagemang och till alla medarbetare som har deltagit i årets undersökning.

Andelen medarbetare som besvarat enkäten varierar mellan olika fakulteter och enheter. Högst svarsfrekvens bland fakulteterna har samhällsvetenskaplig fakultet, där 82 procent av medarbetarna deltagit i undersökningen.

– Nu ska siffrorna först bearbetas, och sedan ska resultaten presenteras för prefekter och enhetschefer i början av februari. Därefter ska varje arbetsplats påbörja en analys och prioritera förbättringsåtgärder, säger Yvonne Andersson.

Svarsfrekvens vid fakulteter, UB och Universitetsförvaltning:

• Humanistiska fakulteten – 77 procent
  • Medicinska fakulteten – 73 procent