Testa databasen Sage Research Methods

18 september 2014

Sage Research Methods är ett verktyg som skapats för att hjälpa forskare, lärare och studenter med forskningsprojekt. Genom verktyget länkas en avancerad sökfunktion med över 175 000 webbsidor med böcker, tidskrifter och referensinnehåll. Fram till den 31 oktober finns möjlighet för Umeå universitets forskare att testa verktyget.

"Sage Research Methods är en av de bättre databaserna som ni någonsin har haft. Jag har haft mycket nytta av den vid planering av experiment och då jag behövt mera information om olika statistiska metoder."

Det är en av kommentarerna som Universitetsbiblioteket fått från en nöjd Umeå-forskare som redan testat verktyget. För att undersöka om Sage Research Methods bör finnas som en permanent resurs erbjuds därför alla forskare vid Umeå universitet att testa verktyget. Försöksomgången pågår fram till i slutet av oktober.

Verktyget Sage Research Methods fokuserar på metodik i stället för discipliner, och kan användas inom flera olika vetenskapsområden.

Sage är ett av de större vetenskapliga förlagen med publicering inom alla vetenskapsområden, men med tyngdpunkt på samhällsvetenskap och medicin.

Mer information och möjlighet att testa SAGE Research Methods

Mer information och möjlighet att testa SAGE Research Methods Cases

Maila gärna synpunkter till:
digbibl@ub.umu.se

Frågor? Kontakta: