Fredrik Georgsson blir ny utbildningsledare

20 mars 2015

Den 1 augusti 2015 börjar Fredrik Georgsson arbeta som utbildningsledare på Teknik- och naturvetenskapliga fakultetens kansli.

Under de senaste två åren har Fredrik varit biträdande utbildningsledare på fakulteten och efterträder nu Lennart Nilsson som går i pension. Fredrik är för närvarande universitetslektor på Institutionen för datavetenskap och dessutom programansvarig för civilingenjörsprogrammet i teknisk datavetenskap, ett uppdrag som han lämnar när han nu blir utbildningsledare. Som utbildningsledare kommer Fredrik att vara placerad på fakultetskansliet.

Fredrik kommer bland annat att arbeta med kvalitets- och utvecklingsfrågor inom utbildningen på grundnivå och avancerad nivå och fungera som ett stöd för fakultetens institutioner och programansvariga.
– Komplext och spännande, säger Fredrik inför uppdraget som han ser fram emot.

- Självklart kommer Lennart Nilsson att lämna ett stort tomrum efter sig men jag är övertygad om att Fredrik tillsammans med utbildningsledare Susanne Vikström kommer att bilda ett mycket kompetent utbildningsledarpar, säger kanslichef Anders Lundin. Lennart kommer också att finnas kvar på deltid, åtminstone under hösten, för att arbeta med kvalitetsfrågor inom forskarutbildningen, tillägger Anders.