Ny fakturaadress till Umeå universitet

26 mars 2015

Den 1 april 2015 byter Umeå universitet fakturaadress. Redan nu är det möjligt att uppge den nya adressen vid beställning av varor eller tjänster från befintliga och nya leverantörer. Förändringen berör endast svenska leverantörer.

Den nya fakturaadressen är:

Umeå universitet
PG1099
737 84 FAGERSTA

Adressbytet beror på att universitetet har upphandlat en ny leverantör – Pagero AB – för bland annat skanning av leverantörsfakturor. Vid beställningar av varor eller tjänster från befintliga och nya leverantörer går det redan nu att uppge den nya fakturaadressen. Befintliga leverantörer kommer dessutom att informeras fortlöpande av EA.

Berör bara svenska leverantörer
Bytet av fakturaadress berör endast svenska leverantörer. Fakturor från utländska leverantörer ska som tidigare skickas till institutionens eller enhetens postadress.

Vidaresändning av fakturor
För att säkerställa att alla fakturor hamnar rätt kommer inkommande post ställd till den gamla adressen att vidaresändas under en övergångsperiod, något som tar någon eller några dagar extra i anspråk.

Frågor? Vänd dig till:

Mikael Åhed