Jubileumskollektion – 50 år av nytänkande

27 maj 2015

I samband med att Umeå universitet fyller 50 år lanseras nu Umeå universitets jubileumskollektion av profilprodukter.

Umeå universitets profilprodukter för jubileumsåret

Foto: Ulrika Bergfors

Kollektionen består av en skinninbunden skrivbok, blyertspennor i klassisk stil, ett magnetiskt bokmärke, jubileumpins samt en glasflaska med frostat emblem. Inom kort kommer kollektionen även kompletteras med kaffemugg med jubileumslogga.

– Jubileumskollektionen bygger på hållbart tänkande där glasflaskan Retap har vunnit flera designpriser, bland annat Red Dot Design Award 2011. Flaskan har en härlig känsla när man håller i den. Den är ett miljövänligt alternativ till plast- och pappbehållare och är tänkt att förändra sättet vi dricker vatten på. Det känns kul att få sätta Umeå universitets emblem på flaskan, säger Charlotte Wiberg, ceremonimästare och ansvarig för profilprodukter i samband med jubileumsåret.

Kollektionen består också av jubileumsaskar och presentpapper med särskilt jubileumstryck.

Tanken är att man utöver produkterna i kollektionen ska kunna ge bort andra produkter i Umeå universitets presentsortiment och genom emballage ändå få en jubileumkänsla i gåvan.

– Vi har tagit fram ett sparsmakat koncept där kvalitet går före kvantitet och vi hoppas att den här kollektionen kommer att falla många i smaken, fortsätter Charlotte Wiberg.

Produkterna i kollektionen går att beställa via Infocenter som du hittar i Universum.

Redaktör: Anna Lawrence