Kortare bindningstid för Iksu-kort från den 1 september

13 augusti 2015

Den 31 augusti är sista dag att teckna ett motionskort vid Iksu som gäller i ett år framåt. Motionskort som tecknas efter detta datum får en kortare bindningstid.

Foto: Malin Grönborg

Det nuvarande motionskortsavtalet mellan Umeå universitet och Iksu sträcker sig till och med den 31 augusti 2016. Efter detta datum upphör samtliga motionskort att gälla. Det innebär att bindningstiden för motionskort som tecknas från och med den 1 september 2015 och framåt bara gäller fram till avtalets slut, oavsett vilket datum kortet tecknas.

Den ursprungliga bindningstiden 12 månader gäller därmed inte. Månadsavgifterna förblir oförändrade till och med den 31 augusti 2016.

En ny upphandling kommer att påbörjas, och målet för Umeå universitet är att kunna presentera ett nytt förmånligt erbjudande den 1 september 2016. Mer information om detta kommer under våren 2016.

Läs mer om motionskort för medarbetare