Välkomstmässa för nya studenter

24 augusti 2015

Torsdagen den 3 september kl. 10.00–14.30 arrangeras den årliga Välkomstmässan mitt på campus i Umeå. I år är antalet utställare betydligt fler än tidigare.

Foto: Ulrika Bergfors Kriström

Vid universitetets Välkomstmässa visar utställare från universitetet, studentkårer, kommun, företag och föreningar upp sina verksamheter, framförallt för universitetets nya studenter.

Besökarna kommer att få ta del av mycket av det som studentlivet i Umeå har att erbjuda, och det blir uppträdanden, tävlingar och dessutom en smakfull överraskning.

Fler utställare i år
Nytt för i år är att mässan även kommer att hålla till i Lindellhallen, förutom i Universum. Det gör att det ryms fler utställare – i år är runt 140 utställare anmälda, vilket är en stor ökning från ifjol.

Mer om Välkomstmässan