Vänta med att uppgradera till Office 2016

18 augusti 2015

Mejlprogrammet Outlook 2016, som ingår i Office 2016, fungerar inte med universitetets nuvarande version av e-posttjänsten Exchange. Avvakta därför med att uppgradera din dator tills dess att din mejllåda kan flyttas till en ny Exchange-version.

Det är nu möjligt att ladda hem ett nytt Office-paket – Office 2016 – till både PC och Mac. IT-enheten uppmanar dock medarbetare att vänta med uppgraderingen. Anledningen är att medföljande e-postprogram Outlook 2016 inte fungerar med universitetets nuvarande e-posttjänst Exchange.

– Avvakta med att uppgradera tills mejllådan kan flyttas över till Exchange 2013. Om du redan har uppgraderat går det bra att istället använda webmail eller ett annat e-postprogram till dess du flyttats till den uppgraderade e-posttjänsten, säger Mattias Wallmark, IT-enheten.

Vid universitetet pågår just nu ett projekt för att uppgradera e-posttjänsten, vilket löser problemet med Outlook 2016 och ger en bättre och säkrare e-posttjänst.

För mer information, kontakta:

Mattias Wallmark
IT-enheten