Nya mobilabonnemang och enklare rutiner i slutet av februari

15 december 2016

I slutet av februari 2017 kommer universitetet att byta teleoperatör för mobila abonnemang från den tidigare leverantören Telia till TDC. Det nya avtalet ger lägre kostnad för telefoni för universitetet, och förenklade rutiner för privata samtal för användaren.

I samband med bytet av mobiloperatör görs även en översyn av universitetets administrativa regler och rutiner kring mobiltelefoner, vilket kommer att göra det enklare att hantera löneavdrag och förmånsbeskattning i framtiden.

Från den 1 februari 2017 till dess att överflyttningen är klar kommer det dock att införas ett tillfälligt inköpsstopp för mobilabonnemang. Den som har behov av att teckna ett mobilabonnemang innan flytten är slutförd kan göra detta precis som tidigare via Teleadministrationen fram till den 30 januari.

I början av 2017 kommer mer detaljerad information att gå ut om vad som ingår i de nya mobilabonnemangen, hur de förändrade interna reglerna och rutinerna kommer att se ut, hur beställning ska gå till samt hur överflyttningen från Telia till TDC kommer att genomföras.

För mer information, kontakta:

Arne Vedefors, Telechef