SciLifeLab besöker Umeå

3 mars 2016

Den 6 april kommer den nationella forskningsinfrastrukturen SciLifeLab på besök på Kemiskt biogiskt centrum, KBC. Under besöket har fakultetens forskare möjlighet att lyssna på presentationer om vilken teknik och expertis forskningscentrets plattformer kan erbjuda.

SciLifeLab kommer också att erbjuda workshops och enskilda möten för att stimulera diskussioner och svara på frågor kring vad de olika plattformarna erbjuder.

Registrering

Anmälan ska ske senast den 29 mars.

Preliminärt program

Mer information och registrering:

www.scilifelab.se

Om SciLifeLab:

SciLifeLab is a national center for molecular biosciences with focus on health and environmental research. The center combines frontline technical expertise with advanced knowledge of translation- al medicine and molecular bioscience. SciLifeLab is a national resource hosted by Karolinska Institutet, KTH Royal Institute of Technology, Stockholm University and Uppsala University. The center also collaborates with several other universities.