Reservera datum för fakultetens lärardag

17 mars 2016

Den 18 augusti kommer fakultetens numer traditionella lärardag att gå av stapeln. Vi kommer att hålla till på Folkets hus med start klockan 8:30 och avsluta med middag.

Redan nu har vi klart med Daniel Barker från Stockholm som kommer att prata om Flipped Classroom och Peer Instruction. Före den gemensamma middagen avslutas dagen med att Ali Foroutan-Rad från ITS kommer för att prata med oss om tekniska system som kan underlätta undervisningen. Vi jobbar med att bjuda in ytterligare en inledande plenum-talare.

Tillsammans med Universitetspedagogik och lärandestöd, UPL, blir det ett sammanhållet spår för doktorander och andra som är nya i sin lärargärning. Utöver doktorandspåret blir det sammanlagt nio pass vid tre olika tidpunkter som vi kommer att fylla med presentationer och workshops.

Vi har redan fått en hel del förslag men du är välkommen att kontakta utbildningsledare Fredrik Georgsson med fler förslag på workshoptema och/eller namn på någon som skulle kunna hålla i ett tema – varför inte du själv? Förslag lämnas senast den 4 april.

Självklart erbjuds både doktorandspåret och de nio passen även på engelska vid behov.

Anmälan till själva dagen kommer senare men boka redan nu in dagen i din kalender.