Rum eller annat boende till nya studenter?

11 augusti 2016

Akutrumsförmedlingen förmedlar tillfälliga bostäder till nya studenter vid Umeå universitet och SLU Umeå som är i akut behov av boende i samband med terminsstarten. Medarbetare som vill hyra ut ett rum eller liknande kan registrera sig på akutrum.nu.

Inför terminsstarten i höst kommer många studenter att vara i behov av bostad. Alla som har ett rum eller annat lämpligt boende för studenter att hyra under en tillfällig period, kan nu registrera sig på Akutrumsförmedlingens webbsida akutrum.nu.

Det är vanligt att småhusägare hyr ut ett rum, men andra möjliga boenden är rum i större lägenheter, en gäststuga på gården eller en husvagn.

Umeå studentkår driver numer Akutrumsförmedlingen i egen regi och hjälper i första hand nya studenter vid Umeå universitet och SLU att få tag i boende vid terminsstart. Medlemmar i Umeå studentkår prioriteras, men studenter kan dubbelansluta sig till ett reducerat pris till en kår utanför deras kårområde.

Akutrum.nu

Umeå studentkår