Välkommen att nominera ledamöter till fakultetsnämnden samt dekaner

20 januari 2017

Nuvarande ledamöter i teknisk-naturvetenskapliga fakultetens nämnd, inklusive dekan och pro-dekan har mandat till den 30 juni 2017. En ny fakultetsnämnd kommer väljas den 3 maj.

Fakulteten har utsett en valberedning som skall arbeta fram ett förslag. Samtliga anställda och studenter vid teknisk-naturvetenskaplig fakultet har rätt att nominera kandidater till valberedningen.

Obs! Valberedningen vill gärna att nomineringarna kommer in så snart som möjligt då valberedningen behöver tid att tillfråga nominerade och arbeta fram ett väl förankrat förslag.

Möjligheten att nominera kandidater via formuläret stänger 28e februari.

Alla anställda och studenter har nu möjlighet att nominera kandidater till valberedningen vid fakulteten.

Gå till mer information och nominering

Frågor?

Valberedningens ordförande:
Professor Barbara Giles, Institutionen för ekologi, miljö och geovetenskap
E-post: barbara.giles@umu.se

Samordnare vid fakultetskansliet:
Ulf Sandqvist, Kansliet för teknik och naturvetenskap
E-post: ulf.sandqvist@umu.se

Regler för val och utseende av ledamöter i fakultetsnämnderna (inkl. dekan och prodekan) vid Umeå universitet