Gå med i Umeå universitets guideteam

9 november 2017

Vill du träffa nya spännande människor och samtidigt bli expert på Umeå universitets historia och verksamhet? Kommunikationsenheten söker nu medarbetare som vill förstärka vårt guideteam.

Foto: Mattias Pettersson

Många olika grupper hör av sig till universitetet och vill ha en rundtur på campus. Alltifrån besökare från andra universitet till presumtiva studenter och näringslivsrepresentanter.

För att ge gästerna ett varmt och proffsigt välkomnande bildade vi för två år sedan ett guideteam bestående av både medarbetare och studenter. Vi erbjuder i dag guidningar på 8 olika språk och sedan starten har vi genomfört över 70 guidningar.

Vill du vara med i vårt guideteam? Du får en kort utbildning och kontinuerlig fortbildning i form av studiebesök och gästföreläsningar. Ingen ersättning utgår till din arbetsplats, men däremot, de kunskaper du vinner inom värdskap gagnar sannolikt den egna verksamheten!

Dessutom, den 1 december Kl. 12.30–14.30 kommer guideteamet att åka på en guidad busstur i Umeå med omnejd som ett led i sin fortbildning. Häng med på den och träffa de andra guiderna! (Du behöver inte bestämma där och då om du vill bli guide). Först till kvarn på bussturen gäller, anmäl dig genom att mejla Jonas Ericson.

Du som är guide väljer givetvis själv utifrån din arbetssituation om du kan ta en viss guidning eller inte. Välkommen till Umeå universitets guideteam!

Kontakt:
Jonas Ericson