Påminnelse: Workshop om forskningens samhälleliga impact

27 mars 2017

Enheten för Externa relationer (ER) driver under 2017 ett utvecklingsprojekt om forskningens samhälleliga så kallade impact, där syftet är att utveckla samverkans- och forskningsfinansieringsstödet vid Umu.

Torsdag 30 mars, kl. 13:00 - 15:00, Samverkanshuset, Triple Helix

En av de planerade aktiviteterna i projektet är en workshop där universitetsledning, forskare och Externa relationers representanter diskuterar impact, samverkan och forskningsfinansiering i relation till den senaste forskningspropositionen Kunskap i samverkan – för samhällets utmaningar och stärkt konkurrenskraft. Workshopen syftar till att skapa en dialog kring dessa frågor.

Är du som forskare som intresserad av att delta i den planerade workshopen? Vi söker forskare från alla fakulteter som sysslar med olika typer av forskning – från grundforskning till mer tillämpad och praktiknära forskning.

Anmäl dig till Mats Reinhold, samordnare, Externa relationer

Sista anmälningsdagen är onsdag den 29 mars. Det kommer att serveras fika.

Redaktör: Per Melander