Hållbart boksläpp i Teknikhuset

16 januari 2018

Välkommen till Teknikhusets ljusgård torsdag 18 januari klockan 12.00. Där presenteras teknisk-naturvetenskapliga fakultetens satsning på hållbarhet och en ny upplaga av boken Hållbar utveckling – teknik, samhälle och livskvalitet, släpps samtidigt.

Under träffen i ljusgården berättar Kristin Palmqvist, ordförande i teknisk-naturvetenskapliga fakultetens utbildningskommitté kortfattat om den stora satsning som fakulteten gör inom området hållbarhet.

Det är också boksläpp av kursboken Hållbar utveckling – teknik, samhälle och livskvalitet, författad av Ulf Holmgren och Håkan Gulliksson, Institutionen för tillämpad fysik och elektronik, och utgiven av Studentlitteratur.

Bokens nya upplaga är en uppdatering av tidigare utgåvor, baserad på händelseutvecklingen de senaste åren och grundad på författarnas erfarenheter från de många kurser de hållit inom ämnesområdet.