Teknat-fakultet får ny kontaktperson vid Enheten för externa relationer

22 januari 2018

Katarina Henriksson, Enheten för externa relationer, har tagit över uppdraget efter Mats Falck som kontaktperson för Teknisk-naturvetenskaplig fakultet.

Katarina Henriksson har jobbat på Externa relationer sedan november 2015, framför allt som koordinator för Co-op (cooperative education), och även med externa examensarbeten, samverkansinslag i utbildning, och mötesplatser inom forskning och utbildning.

Vid universitetets enhet för externa relationer finns kontaktpersoner som för en regelbunden dialog med universitetets fyra fakulteter och Lärarhögskolan. Kontaktpersonerna fungerar som ett stöd med sin kunskap om externa aktörer, överblick om pågående samverkan samt kunskap om samverkan och forskningsfinansiering i allmänhet.