Mejl till studenter har eventuellt inte nått fram

14 december 2018

Efter att nya Ladok började driftsättas torsdag 6 december har studenternas e-postadresser skrivits över med vad som kan vara en annan adress än de hittills haft som studenter vid Umeå universitet. Det medför bland annat att meddelanden som skickats till studenter via e-post eller i lärplattformarna från 6 december och framåt, inte säkert har nått fram till studenterna.

Det här kan innebära att studenter inte har nåtts av notifieringar i Moodle och Cambro, som exempelvis förändringar i undervisningen eller uppmaningar om att lämna in kursuppgifter.

Det studenterna måste göra för att se till att Umeå universitet har rätt mejladress till dem är att logga in i Ladok och ändra adressen. Du som har behörighet som studieadministratör i nya Ladok kan också hjälpa studenter som hör av sig med att ändra e-postadressen, men gör det i så fall endast på uppdrag av studenten.

Studenterna kommer att få information mejlat till sin mejladress i gamla Ladok. Den finns också utlagd på studentwebben, i Cambro och i Moodle.

Här är informationen till studenterna