Ny och uppdaterad tidplan för lansering av nya delar av umu.se

31 maj 2018

Nu finns en ny och uppdaterad tidplan på samarbetsytan. Den stora förändringen är att vi har datum för när vi lanserar studentwebben samt nya startsidan på umu.se, forskningsinnehållet och om universitetet.

21 juni lanserar vi umu.se/student

I april lanserade vi beta-versionen av studentwebben och arbete har pågått med att fylla på med mer information och göra smärre justeringar. Nu siktar vi på att lansera studentwebben den 21 juni så att den är igång lagom till att studenterna börjar vilja leta information inför terminsstarten i höst.

16 augusti lanserar vi ny startsida samt ny version av umu.se/forskning och Om universitetet

Strax innan terminsstart är planen att vi lanserar en ny startsida för umu.se. I samband med det kommer även delarna som presenterar forskning samt berättar om Umeå universitet att lanseras. Det finns skisser på startsidan och forskningsstartsidan, samt andra skisser i designmappen på denna samarbetsyta.

Till webbloggen ny webb 2018

Text: Anja Axelsson