Kick-off inför VR-ansökningar 2019

21 januari 2019

Kommer du att söka forskningsmedel från VR i år? Naturvetenskapliga fakulteten bjuder in till ett informationsmöte om olika aspekter som du kan behöva tänka på när du skriver en ansökan om projektbidrag till VR.

• Hur ska en framgångsrik VR-ansökan struktureras och formuleras?
• Vad gör en ansökan "attraktiv" för en granskare?
• Är det möjligt att öka chansen att få en ansökan beviljad?

Syftet med detta informationsmöte är att få råd och hjälp för att öka chansen att din ansökan blir framgångsrik. Det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor, diskutera olika strategier eller dela med sig av tips inför årets VR-utlysning.

Medverkande:

• Prof. Åsa Strand, medlem i VR: s vetenskapliga råd för natur- och ingenjörsvetenskap
• Prof. Fredrik Almqvist, ordförande för VR:s utvärderingspanel NT-6, organisk och oorganisk kemi
• Prof. Ove Axner, ordförande i fakultets forskningskommitté och utvärderare för NT-4, Atom- och molekylär fysik, optisk och kondenserad materialfysik.
• Dr. Anders Wennström, forskningskoordinator vid Grants Office

Deadline för projektansökningar i natur- och ingenjörsvetenskap (NT-rådet) år 2019 är 9 april. Deadline för projektansökningar inom medicin och hälsa 2019 är 19 mars.

Om informationsmötet:

Tid: 1 februari, klockan 10:15-12.00